အဂတိတရား ၄ပါး
အဂတိတရားေတြကို ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကို အဂတိတရားလို႕ ေခၚေနၾကတာပါ။ အဂတိဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က ဘာပါလဲ။ မလုပ္သင့္ တာ လုပ္မႈ၊ မလိုက္သင့္တဲ့ ဘက္ကိုလိုက္မႈ၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ ဘက္လိုက္မႈ ကိုေခၚပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ အဂတိ ဂမဏ လို႕ ေဟာတယ္။ အဂတိလိုက္ေသာ သူတစ္ေယာက္တြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ စိတ္သည္ အပါယ္ကို လားေစႏိုင္ေသာ အကုသိုလ္တရားမ်ား ျဖစ္သည္။ အကုသိုလ္ ျဖစ္တာမို႕ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ အပါယ္ကို လားေစႏိုင္တယ္။ လက္ရွိ ေလာကီလူ႕ဘုံ ေလာကအလည္မွာလည္း dignity လို႕ ေခၚတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာေတြ ယုတ္ေလ်ာ့ ညႈိးႏြမ္း ပ်က္ျပယ္ေစတယ္။ ဆန္႕က်င္ဘက္အားျဖင့္ အဂတိ မလိုက္သူကေတာ့ ဂုဏ္သိကၡာေတြ တစ္ေန႕တစ္ျခား တိုးပြားေနမယ္။ အရိယာ ျဖစ္ရင္ ေသာတာပန္ကစလို႕ အဂတိ မလိုက္ေတာ့ပါဘူးတဲ့။ အဂတိဆိုတာ အပါယ္လားေစတဲ့ တရား ဆိုေတာ့ အပါယ္တံခါး ပိတ္ေနၿပီဆိုတဲ့ ေသာတာပန္မွာ ဘယ္ရွိပါေတာ့မလဲ။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ အဂတိတရားဆိုတာ ဓမၼနဲ႕ ဆန္႕က်င္တဲ့ လမ္းဘဲ။ ေလာကမွာ လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းေတြနဲ႕ ဆန္႕က်င္တဲ့ တရားေတြဘဲ။ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားတဲ့ လမ္းဘဲ။ တစ္နည္း ေျပာရရင္ ဒုစရိုက္တရား ၁၀ ပါးဘဲ။ ထပ္ဆိုရရင္ အကုသလ ကမၼပထ တရား ၁၀ပါး ဘဲ။ အဂတိတရားကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားက ၄ ပါးရွိတယ္။ အဂတိတရား ေလးပါးလို႕ ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။
၁။ ဆႏၵာဂတိ၊
၂။ ေဒါသာဂတိ၊
၃။ဘယာဂတိ၊
၄။ ေမာဟာဂတိ တို႕ပါတဲ့။
၁။ ဆႏၵာဂတိ၊
၂။ ေဒါသာဂတိ၊
၃။ဘယာဂတိ၊
၄။ ေမာဟာဂတိ တို႕ပါတဲ့။
ဆႏၵာဂတိအေၾကာင္း အရင္ေျပာပါမယ္။ ဆႏၵ ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ေလာဘ ကို ညႊန္းပါတယ္။ တဏွာေလာဘကို အေျခခံၿပီး ဓမၼလမ္းက ေသြဖယ္ကာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ညွာတာလိုေသာ သေဘာ၊ အသာေပးလိုေသာ အႏိုင္သတ္မွတ္ ေပးလိုေသာ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆႏၵကို အေျခခံ ကာ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကေန ေသြဖယ္သြားတာ ျဖစ္လို႕ ဆႏၵ + အဂတိ = ဆႏၵာဂတိ လို႕ ေခၚပါတယ္။
ေဒါသာဂတိအေၾကာင္း ဆက္ေျပာပါမယ္။ ေဒါသ ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ အလိုမက်မႈ မႏွစ္သက္မႈ မုန္းတီးမႈကို ညႊန္းပါတယ္။ ေဒါသကို အေျခခံၿပီး ဓမၼလမ္းက ေသြဖယ္ကာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ႏွိမ့္ခ်လိုေသာ သေဘာ၊ ဖိႏွိပ္ဟန္႕တားလိုေသာ အရႈံးသတ္မွတ္ေပးလိုေသာ သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါသကို အေျခခံ ကာ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကေန ေသြဖယ္သြားတာ ျဖစ္လို႕ ေဒါသ + အဂတိ = ေဒါသာဂတိ လို႕ ေခၚပါတယ္။
ေမာဟာဂတိအေၾကာင္း ဆက္ေျပာပါမယ္။ ေမာဟ ဆိုတာ အမွား အမွန္ လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ ခြဲျခားႏိုင္မႈ မရွိတာကို ညႊန္းပါတယ္။ အမွန္မသိမႈကို အေျခခံၿပီး ဓမၼလမ္းက ေသြဖယ္ကာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ဘက္လိုက္ေပးလိုေသာသေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာဟကို အေျခခံ ကာ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကေန ေသြဖယ္သြားတာ ျဖစ္လို႕ ေမာဟ + အဂတိ = ေမာဟာဂတိ လို႕ ေခၚပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးတစ္ခုက ဘယာဂတိ ပါ။ ဘယ ဆိုတာ ေၾကာက္ရြ႕ံတာပါ။ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းဟာ ေဒါသရဲ႕ ပုံစံတစ္မ်ိဳးပါဘဲ။ က်ေဒါသလို႕ ေျပာပါတယ္။ အကုသိုလ္ကို ေၾကာက္တာကေတာ့ ပညာျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါသ မႏွစ္သက္မႈကို အေျခခံၿပီး ေၾကာက္တာကိုေတာ့ ဘယ လို႕ေခၚပါတယ္။ ေၾကာက္ရြ႕ံမႈကို အေျခခံၿပီး ဓမၼလမ္းက ေသြဖယ္ကာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ဘက္လိုက္ေပးလိုေသာသေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယကို အေျခခံ ကာ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကေန ေသြဖယ္သြားတာ ျဖစ္လို႕ ဘယ + အဂတိ = ဘယာဂတိ လို႕ ေခၚပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ စကားေျပနဲ႕ ေျပာရရင္ေတာ့
၁။ ခ်စ္၍ အသာ/အႏိုင္ေပးျခင္း။
၂။ မုန္း၍ ဖိႏွိပ္/အရႈံးေပးျခင္း။
၃။ ေၾကာက္၍ မွားယြင္းဆုံးျဖတ္ျခင္း။
၄။ မသိနားမလည္ ပညာနည္းပါး၍ မွားယြင္းဆုံးျဖတ္ျခင္း ……
တို႕ျဖစ္ပါတယ္။ မမွန္ကန္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကို အေျခခံလို႕ ဓမၼ၊ စည္းကမ္း၊ ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊ က်င့္၀တ္ ထုံးစံ ေတြနဲ႕ ဆန္႔က်င္ ဆုံးျဖတ္ လုပ္ေဆာင္တာကို အဂတိ လိုက္တယ္လို႕ ေခၚရမွာပါဘဲ။
ေသခ်ာေစ့ငု ေလ့လာၾကည့္လိုက္ေတာ့ အဂတိတရားကို ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္ေစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားဟာ ၄ခ်က္ ရွိေပမယ့္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ရယ္လို႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္ သြားေတြ႕ပါတယ္။ အဂတိလိုက္စားတယ္ဆိုတာ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ေတြကို အေျခခံၿပီး အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ေနတာပါဘဲ။ ပဌာန္းမွာေဟာတဲ့ ေဟတုပစၥေယာဆိုတဲ့ ဟိတ္ေတြဘဲ။ အကုသိုလ္ တရားေတြရဲ႕ ေရေသာက္ျမစ္သဖြယ္ ျဖစ္ပါသတဲ့။ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ လႊမ္းမိုးေနေသာ လူတစ္ေယာက္ဟာ မွန္မွန္ကန္ကန္ မျမင္ႏိုင္ မဆုံးျဖတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေၾကာင့္ အဂတိျဖစ္ေစတယ္ ဆိုေတာ့ အဂတိမျဖစ္ေစခ်င္ရင္ သူတို႕ကို ဖယ္ရွားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့။ ဘယ္လိုဖယ္ရွားရမလဲ။ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ေတြနဲ႕ ဖယ္ရွားရမွာပါ။ အေလာဘ ဟာ လိုခ်င္မႈ ေလာဘရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ ဒါန ပါ။ လိုခ်င္တပ္မက္ စြဲလမ္းမႈေတြကို စြန္႕ၿပီး လွဴဒန္း ေပးကမ္း စြန္႕ႀကဲႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ေလာဘကို ဖယ္ႏိုင္တယ္။ အေဒါသ ဟာ ေဒါသရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ ေမတၱာပါ။ သတၱ၀ါအားလုံးအေပၚ ေမတၱာထားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ေဒါသကို ဖယ္ႏိုင္တယ္။ အေမာဟ ဆိုတာ ပညာ ပါ။ အဘိဓမၼာတရားကို ေသခ်ာနားလည္ေအာင္ ေလ့လာျခင္းျဖင့္ အေမာဟကို ဖယ္ရွားႏိုင္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ အဂတိတရားေတြ ကိုယ့္မွာ မျဖစ္ေအာင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ရမယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းေအာင္ ဆိုတာကလည္း ၀ိပႆနာအားထုတ္ႏိုင္မွ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ကင္းႏိုင္မယ္။ ၀ိပႆနာအားထုတ္ဖို႕ဟာ အဘိဓမၼာ ကို ေလ့လာဖို႕ လိုတယ္။
ဒါေၾကာင့္
အဘိဓမၼာကို ေလ့လာ၊
၀ိပႆနာကို မွန္ကန္စြာ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္
အဂတိတရားမ်ားကို ဖယ္ရွားႏိုင္ၾကပါေစလို႕ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေၾကာင့္ အဂတိျဖစ္ေစတယ္ ဆိုေတာ့ အဂတိမျဖစ္ေစခ်င္ရင္ သူတို႕ကို ဖယ္ရွားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာေပါ့။ ဘယ္လိုဖယ္ရွားရမလဲ။ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ေတြနဲ႕ ဖယ္ရွားရမွာပါ။ အေလာဘ ဟာ လိုခ်င္မႈ ေလာဘရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ ဒါန ပါ။ လိုခ်င္တပ္မက္ စြဲလမ္းမႈေတြကို စြန္႕ၿပီး လွဴဒန္း ေပးကမ္း စြန္႕ႀကဲႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ေလာဘကို ဖယ္ႏိုင္တယ္။ အေဒါသ ဟာ ေဒါသရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္ ေမတၱာပါ။ သတၱ၀ါအားလုံးအေပၚ ေမတၱာထားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ေဒါသကို ဖယ္ႏိုင္တယ္။ အေမာဟ ဆိုတာ ပညာ ပါ။ အဘိဓမၼာတရားကို ေသခ်ာနားလည္ေအာင္ ေလ့လာျခင္းျဖင့္ အေမာဟကို ဖယ္ရွားႏိုင္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ အဂတိတရားေတြ ကိုယ့္မွာ မျဖစ္ေအာင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းေအာင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ရမယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းေအာင္ ဆိုတာကလည္း ၀ိပႆနာအားထုတ္ႏိုင္မွ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ ကင္းႏိုင္မယ္။ ၀ိပႆနာအားထုတ္ဖို႕ဟာ အဘိဓမၼာ ကို ေလ့လာဖို႕ လိုတယ္။
ဒါေၾကာင့္
အဘိဓမၼာကို ေလ့လာ၊
၀ိပႆနာကို မွန္ကန္စြာ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္
အဂတိတရားမ်ားကို ဖယ္ရွားႏိုင္ၾကပါေစလို႕ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment